Slogan (Motto) nedir?

Kurum kimliğinin oluşmasını ve oluşan bu kimliğin doğru konumlanmasını dolayısıyla da hedef kitleye ulaşmasını sağlayan en önemli kimlik öğelerinden biri slogandır. Evet, slogan aynı zamanda bir kimlik çalışmasıdır. Öncelikle slogan ya da diğer adıyla motto nedir kısaca değinelim. Slogan, bir düşünceyi kolay hatırlanıp tekrarlanabilir bir şekilde ifade eden kısa ve çarpıcı söze verilen isimdir. Çapıcı söz ya da motto olarak da tanımlanır. Kurumun amaç ve araçlarını özlü bir şekilde tanımlayan deyiş ya da söz şeklinde de tanımlanabilir. Motto kelimesi İtalyancadan dilimize geçmiştir. Motto kelimesinin kökeni Latince “ Muttire” sözcüğünden gelir. Muttire kelimesinin anlamı ise mırıldanmak, söylenmektir. Slogan bir markanın imajı, makyajıdır. Markanın hatırlanabilir olması için en önemli yapı taşlarından biridir. Markanın değerini besler ve hedef kitleye ulaşması için köprü görevini üstlenir. Sloganın amacı, markanın hedef kitle nezdinde hatırlanabilir olması ve müşterinin zihninde yer etmesidir. Tüketiciler sloganı duydukları zaman direkt olarak marka ile ilişkilendirir. Bu da başarılı bir slogan olduğunun bir göstergesidir. 

Slogan seçerken nelere dikkat etmek gerekir?

Sloganın amacı mükemmel, kusursuz ya da olağanüstü olmak değil ilgi çekici olmaktır. Less is more yani az, çoktur felsefesinde olduğu gibi karışık ya da uzun cümleler yerine kısa ve net sloganlar üzerinde çalışılmalıdır ki hafızada daha çok yer etsin. Karmaşık ve telaffuzu zor sloganların akılda kalması zordur. Orijinallik burada en çok dikkat edilmesi gerekenlerdendir. Sloganın en önemli özelliklerinden biri kurumun, diğer kurumlardan farkını ele alması ve bir anlamda ortaya koymasıdır. Slogan bir iddiadır; en iyi olma iddiası. Bu nedenle yenilikçi bir bakış açısı gereklidir ki rakiplerden önde olunabilsin. Abartılı sloganlar, tüketici üzerinde antipatik bir durum yaratabilir. Gerçeği yansıtmayan, abartı ve süslü cümleler doğallıktan uzaklaştırır ve haliyle tüketiciye samimi gelmez. Burada önemli olan tüketiciye dokunmaktır bunun en etkili yollarından biri de doğru bir slogandır. Sloganın kolay hatırlanabilir olması önemlidir. Marka ile bütünleşmesi de… Birbirinden bağımsız söylemler yerine birbirini tamamlayan bir bakış açısı önemlidir. Slogan, markanın aynası olmalıdır. Markanın özeti niteliğinde olmalı ve markanın amacını doğrudan yansıtmalıdır. Negatif çağrışımlardan kaçınmak gerekir, her zaman pozitifliği yansıtmalıdır. Sloganın iyi olması önemlidir çünkü slogan senelik değildir; markanın yaşam ömrü boyunca onu taşıyacaktır.

İyi bir slogan nasıl oluşturulur?

İyi bir slogan için dikkat edilmesi gereken bazı başlıklar vardır. Bunları kalem kalem ele alalım. Slogan oluştururken dikkat edilmesi gerekenlerden birkaçını aşağıda paylaşalım.

  • Slogan ve logo ayrılmaz ikilidir bu nedenle slogan ne kadar etkiliyse logo da bir o kadar akılda kalıcı olmalıdır.
  • Slogan, şirket vizyonu ve misyonu ile örtüşmelidir. Acele olarak bir slogan hazırlamak anlık etki yaratırken üzerine düşünülmüş ve markaya yakışan bir slogan bulmak uzun soluklu olur.
  • 90 saniye kuralına dikkat etmek gerekir. 90 saniye kuralı nedir kısaca bahsedelim. Yapılan araştırmalara göre izleyici ile bağlantı ve iletişim kurmak için 90 saniye gereklidir. İlk 90 saniyede sloganın akılda kalması bakımından çok önemlidir.
  • Abartıya kaçmamak ve marka ağırlığını bozmamak şartıyla birtakım mizahlar ilgi çekici olabilir. İçine kaliteli ve düzeyli mizah parçaları bulunan sloganlar akılda kalacaktır.
  • Ne olursa olsun marka vaadi ve slogan örtüşmelidir. Sloganda ne kadar dürüst olunursa tüketici de o mesajı o kadar doğru alacaktır. Abartılı iddialar, süslü cümleler, normalin çok ötesinde deyişler yapaylık kokabilir. Ne kadar az ve öz, o kadar akılda kalıcı!
También te puede interesar

¿Quieres saber cómo será el futuro del empleo?

Suscríbete a nuestro blog y mantén tu CV y tus capacidades profesionales al día, para afrontar los retos del futuro.