Yeni işe başlayanların uzaktan çalışma prensibine alışma yolları

yeni_baslayanlar_2

Her son yeni bir başlangıç. Bazen çok sevdiğimiz işimizden bazı şartlar gereği ayrılmış olabilir ve kendimizi yeni ve bambaşka bir dünyada bulabiliriz. Kariyer basamaklarında bizi hangi işlerin beklediğini bilemeyiz ancak bildiğimiz şu ki bu süre boyunca pek çok kişi ile yollarımız kesişecek. Korona virüs pandemisinden dolayı iş hayatımız bambaşka bir düzene geçti. Artık işlerimizi online toplantılarla, telefonla ve mail ile kotarmaya çalışıyoruz evimizden. Bu süreç ne zaman sonra erer bilmiyoruz ancak bir süre daha home Office ya da freelance çalışma stilini benimseyecek gibi duruyoruz. İş yerinde ilk gün genelde tanışma, ofisi öğrenme, çalışma arkadaşları ve ortamı incelemekle geçer. Ancak ofislerin büyük bir kısmı halen home Office çalışma şekliyle devam ettiği için yeni işinize evinizden başlamanız da muhtemel. Hem iş yeni, hem ortam bir değişik hem de düzene alışmak eskisinden daha zor. Peki, bu durumda ne yapmak gerekir? İşte bu yazımızda yeni işe başlayanların uzaktan çalışma prensibine alışmasına dair birkaç ipucundan bahsedeceğiz size.

1- Uzak bağlantı teçhizatını kontrol edin!

Daha önce işlerinizi uzaktan yürütmeye aşina olabilirsiniz ancak unutmamak gerekir ki her ofisin kendi dinamiği vardır; kullandıkları programlar, bağlantılar, sistemler ve benzeri gibi. İlk iş gününe başlamadan önce, size verilen şifreler üzerinden sisteme giriş yapmayı deneyin. İşe başlamadan bir prova imkânınız olsun ki mesai saati başladığında siz de hazır olmuş olun.

2- Görünüşünüze özen gösterin!

Evet evdesiniz. Hatta çalışma odanızın en rahat köşesinde oturuyor da olabilirsiniz. Ancak toplantı başladığında ya da iş arkadaşlarınızla görüntülü konuşmanız gerektiğinde mutlaka dış görünümünüze özen gösterin. Saçlarınızı tarayın ve ev kıyafetlerinden uzak durun.

3- İletişim kanallarını bulun!

Yukarıda da sözünü ettiğimiz gibi her şirketin kendi dinamiği vardır. Bazı şirketler kendi kurdukları ya da dahil oldukları sistemler üzerinden iletişim kurarken bazı şirketler sadece mail ya da sesli görüşme prensibini belirliyor olabilir. İşe başladığınız ilk gün iletişim kanalının hangisi olduğunu öğrenin. Böylece zorlanmadan iletişim kurabilirsiniz.

4- Kendinizi tanıtın!

Mutlaka bilinir olun bir diğer deyişle. Maillerinize başlarken ya da telefon görüşmelerinde mutlaka kendinizi tanıtın. İşe yeni başladığınızı, görevinizi belirtin. Bu konuşma ve tanıtım kısmı çok uzun olmasın. Kısa cümlelerle kendinizi tanıtarak şirket içi bilinirliğinizi arttırın.

5- Çalışma arkadaşları edinin!

Eğer ofiste olsaydınız kahve alırken ya da ofis için kendinize iş arkadaşları edinmeniz daha kolay olurdu. Ancak her şeyin online olduğu bu zamanda arkadaş edinmeniz zor değil. Çalıştığınız ekip arkadaşlarınızla daima iletişim halinde olun. Soru sormaktan çekinmeyin.

6- Şartlardaki değişime hazır olun!

Kendinizi hayal ettiğinizden daha az yoğun hissedebilirsiniz ya da mevcut olan ve üzerinde çalıştığınız projenin birden ikinci sıraya geçtiğine ve önceliklerinizin değiştiğine şahit olabilirsiniz. Bu durumda moraliniz bozmayın. İçinde bulunduğumuz pandemi süreci şartları her zaman değiştirebiliyor; projeler rafa kalkabiliyor ya da öncelikler değişebiliyor. Bu nedenle moralinizi bozmadan pandemi sürecine ve etkilerine karşı hazırlıklı olarak yolunuza devam edin.

« GERİ DÖN